Fantastyczny 2016 -podsumowanie

2016 okazał się o wiele bardziej fantastyczny niż mogłem się spodziewać. Zgodnie z mini tradycją blogosfery zapraszam na krótkie, osobiste podsumowanie dotyczące sesji, konwentów, rysunków, gier itp. Garść wspomnień, szczypta przemyśleń i kapka planów na przyszłość.

Aby nie rozpisywać się nadto od razu przechodzę do konkretów:


RPG

24- w tylu sesjach wziąłem udział
18- jako MG
06-jako gracz (Symbaroum @Ifryt, Witcher @Rina, D&D @Włodi)
07-sesje konwentowe
17- sesje ‚domowe’
14- Degenesis

Miniony rok mogę podzielić na dwa okresy. Pierwsza połowa to czas mozolnego powrotu do grania, powrotu do formy. (13 sesji). Muszę stwierdzić, że nie spodziewałem się że powrót do przyzwoitego mistrzowania będzie taki trudny. Przez niemal rok przerwy głowa zaczyna pracować inaczej. Przyrost obowiązków życiowych i zawodowych, a może i wiek sprawiają, że cały czas jeszcze mój umysł nie wrócił (mam nadzieję, że wróci) do pełni formy kreatywnej.

received_1479418745414596

Punktem kulminacyjnym był, zwycięski PMM na Polconie we Wrocławiu. Swoje obszerna wspomnienia z długiej przygody z tym turniejem tu: Gracz, Mistrz Gry, Mistrz Mistrzów. To że osiągnąłem poziom, który pozwolił mi wygrać było wielkim zaskoczeniem. To olbrzymi kamień milowy i w pewien sposób ładne zwieńczenie RPGowej kariery. Z perspektywy czasu PMM dał mi dużo pewności siebie i sporo luzu w aktualnie prowadzonych sesjach. Polecam wszystkim udział w kolejnych edycjach tego wydarzenia.

Na Coperniconie poprowadziłem moją Urodzoną po Śmierci (Born After Death v2.0) z okazji 18. edycji  Quentina. Sesja wyszła ciekawie, a czwarty gracz, który się pojawił ubarwił rozgrywkę 4 postacią- też rebeliantem, ale wywodzącym się z wyższych sfer Kreacji. Z sesji byłem zadowolony. Plan wypuszczenia skorygowanej wersji 2.0 scenariusza chyba nie znajdzie jednak czasu w moich planach- lepiej skupić się na nowych projektach.

Jesienią i zimą zagrałem 3 gościnne sesje,u Włodiego, w kampanii D&D z moimi ludźmi oraz poprowadziłem kolejne 3 sesje Degenesis. Zła wiadomość jest taka że do tej pory wszystkie kampanie (WFRP), które prowadziłem kończyły się utknięcięm drużyny w lochach, a i tym razem przygodę przerwaliśmy w połowie dungeon crawla.

Degenesis
57f4132b3dbb3bfbf2ad2a2cf7e9e96cRok upłynął zdecydowanie w klimacie systemu od SIXMOREVODKA i bardzo żałuję, że w tym momencie prace nad nim zostały zawieszone. Mam za sobą 14 poprowadzonych sesji,  z których ostatnie 6 mogę zaliczyć do udanych. Prowadziłem to w zasadzie 2 ekipom, z których pod koniec roku próbowałem zrobić jedną. Za nami 3 ciekawe sesje zapowiadające większą historię. Gdy drużynie uda się wydostać z podziemnego kompleksu- aktualnie przed nimi konfrontacja z wściekłym Maruderem, trzeba będzie spisać raport. DEG to trudny do ogarnięcia setting tym bardziej dla wprowadzenia nowych, nieznanych graczy.

Chciałbym przygotować jakiś sensowny jednostrzał na ZjAvę 2017.

Przemyślenia
Dla mnie RPG były zawsze i przede wszystkim spotkaniem z przyjaciółmi dlatego też kiedy mogę staram się grać w naszej starej ekipie, w której mamy naszą własną energię, czujemy swoje pomysły i poza graniem jest to także spotkanie. Nie zawsze jednak wspólne granie jest możliwe i w tym roku spróbowałem zmontować nową grupę- kilka sesji za nami i mimo tego, że jednak spotkania tylko na granie to jednak co innego to liczę, że jeszcze coś ciekawego zagramy razem, bo wykreowały nam się początki ciekawej kampanii.

Lubię granie na konwentach. Sesje konwentowe czy to na PMM czy poza nim mają tę zaletę, że nie przejmujesz się tym, że następnego dnia trzeba iść do pracy, lub o której odjeżdża ostatni autobus, wyjazd na konwent odcina wszystkie połączenia ze światem i pozwala w pełni oddać się przestrzeni sesji- pójść na całość w kreacji bez zbędnych bodźców zewnętrznych.


KONWENTY

W tym roku zaliczyłem 3- Zjavę, Polcon oraz Copernicon. Jeśli chodzi o tę pierwszą to, jeszcze w 2017 będę mieszkał od niej rzut beretem, więc czekam. Na Zimowej Jeździe 2016 poprowadziłem moje autorskie fantasy w ramach konkursu GRAMY!. Sesja była spoko jak na tamten okres i pozwoliła mi wymyślenie i dopracowanie scenariusza, który potem prowadziłem na PMM. Zapraszam na Zjavę 2017 😉 (niestety projekt systemu nie został specjalnie ruszony w tym roku)

Konwent wrocławski upłynął dla mnie w cieniu PMM, ale chyba mógł być dużo lepszy. wiele rzeczy mogłoby być zrobionych lepiej, wiele nie zadziałało, a szkoda bo lokalizacja i potencjał ogromny.

Copernicon w pełni zasłużył na lawinę pozytywnych komentarzy, które spływają już od edycji 2015. Klimat, miejsce, pogoda, program, było super. Jeśli mam jechać na jakiś kon w 2017 to Copernicon jest pierwszy na liście- Polecam.


ODKRYCIA INTERNETOWE

W 2016 roku odnalazłem w sieci 3 miejsca, które są warte uwagi.

STORYGEIST: Narratives shaping our future ciekawa strona, prowadzona przez pisarza, scenarzystę i reżysera Patryka Ryczko. Porusza wiele kwestii dotyczących tworzenia „narratives” różnego typu. Moją szczególną uwagę zwróciły wpisy VR and reimagining the story traktujące o opowieści w nadchodzącej wielkimi krokami rewolucji VR. Szczególnie insteresujące są cześci 2,3,4 traktujące o odwzorowywaniu emocji, budowaniu całych przestrzeni pod zabawę w VR oraz możliwej roli Mistrzów Gry jako reżyserów takich rozrywek. Mam od pewnego czasu teorię, że malarstwo klasyczne odnalazło się w XXI pod postacią digital paintingu, rzeźby w formie druku 3D, może czas na Mistrzów Gry i ich opowieści w nowej erze (Westworld, Hunger Games czy Truman Show…)

NEON DYSTOPIA portal informacyjny o wszystkim związanym z cyberpunkiem: styl, muzyka, filmy, książki, seriale, newsy. 2016 upłynął mi też pod znakiem CP. Przeczytałem po raz 3 ‚Neuromancera’ i cały czas mam na celowniku CYBERPUNK 2077 i zwiększone zainteresowanie game devem.

ONE SHOT PODCAST ostatnie odkrycie 2016, jeszcze świeżutkie. Jako że ostatnimi czasy wszelkie nagrania, filmy i podcasty z sesji są szczególnie popularne dzięki co raz większej dostępności technologii, ta pozycja jest szczególnie warta uwagi. One shot to projekt rozpoczęty w 2013 roku przez Jamesa D’Amato. To w pełni profesjonalny projekt tworzony przez ludzi związanych z popkulturą, improwizacją, scenopisaniem i nagraniami audio. Na stronie znajdziecie zapisy różnych rozgrywek (Pathfinder, Feng Shui, Star Wars) oraz porady dla graczy i MG (bardzo dobre). Co tu dużo mówić- słucha się z przyjemnością, polecam wszystkimi mackami. Dzięki One shot mam ochotę sprawdzić Feng Shui RPG.


WIDOKI NA 2017

Czasu nie będzie dużo, ale chciałbym pociągnąć dalej kampanię Degenesis, a gdy najdzie ochota  na coś lżejszego podłubać coś dalej w moim autorskim ELEMENTALU lub spróbować Feng Shui.
W 2016 ublade_runner_2049_logodało mi się zrobić tylko 1 komiks, poza tym rysowałem zdecydowanie za mało, a jeszcze mniej publikowałem- potrzebny jest plan i koncepcja systematycznego projektu graficznego.

Czekam na Ghost in the Shell i Blade Runnera 🙂

Chciałbym znaleźć czas na spisanie jakiś scenariuszy, Przydałyby się też nowe pozycje konkursowe.

Życzę Wam wszystkiego fantastycznego w Nowym Roku 2017 i jak najwięcej czasu na Wasze pasje !!!

Skomentuj

